Allmänna villkor

Betalning

Genom att lägga en order hos Studio Laga godkänner du de villkor som beskrivs nedan. När du har lagt din order får du ett mail från mig med bekräftelse på ditt köp.
Du måste vara över 18 år eller ha målsmans tillstånd för att handla hos Studio Laga. Vi förbehåller oss rätten att neka köp. Har du frågor kontakta oss gärna på info@studiolaga.se

 Leverans och frakt för lagningstjänster:

Så här enkelt är det:

1Kontakta mig

Maila mig, info@studiolaga.se och informera om vad det är du vill ha lagat, skicka gärna med en bild, så svarar jag på vilket sätt jag kan hjälpa dig.

2. Kontaktuppgifter
Skriv ut och fyll i formuläret.
Detta gör att min hantering av ditt ärende blir enklare och du får tillbaka dina kläder mycket snabbare

3Skicka dina kläder
Packa dina nytvättade kläder/textilier ihop med formuläret, packa i ett så litet paket som möjligt, tejpa ordentligt och skicka till mig. OBS! Glöm inte skriva mitt mobilnummer för avisering: 0737677379
Skicka till:
Studio Laga Att: Julia Malmkvist
Smedbygatan 12
561 41 Huskvarna

4. När paketet kommer till Studio Laga: Jag återkopplar till dig
När jag har tagit emot ditt paket granskar jag plaggen och går igenom dina önskemål. Därefter återkommer jag med prisuppgifter, betalningsinformation och en bedömning av hur ändringarna kan genomföras.

5Studio Laga returnerar dina plagg
Efter konsultationen anpassar eller reparerar jag plaggen enligt dina önskemål. Så snart betalningen är registrerad skickar jag tillbaka plaggen till den angivna adressen.

Leveranstid ca 7-10 dagar.

Du står för frakten till mig, vill du att jag skickar fraktsedel till dig tillkommer 75 kronor för frakt. Jag står sedan för frakten tillbaka till dig,

Frakt för varor i webshopen

Jag packar varorna själva och skickar inom Sverige. Varorna packas inom en vecka och leveranstid är cirka 1 vecka. Jag försöker av miljöskäl att samfrakta så mycket som möjligt, därför kan frakttiden variera. Tänk på att helgdagar också kan påverka frakttiden. Du kan alltid hämta dina varor kostnadsfritt på hos Studio Laga i Huskvarna, kontakta mig på: info@studiolaga.se

Ångerrätt

Enligt distansköplagen har du som kund 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan. Jag hoppas så klart att du har tänkt igenom ditt köp noga och att du är medveten om att de saker jag säljer är producerade av återbrukat material, så visst alternativt utseende kan ske. Vill du returnera en vara ber jag dig att meddela oss så fort som möjligt, på info@studiolaga.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor du avser returnera framgå klart och tydligt. För att returnera en vara måste den vara i samma skick som den var när den lämnade mig. Packa sedan varan noggrant i ändamålsenligt emballage. Du som kund står för returfrakten och eventuell försäkring och jag återbetalar dig så snart jag har fått tillbaka varan i samma skick som den var när den lämnade oss. Om jag bedömer att varan har skadats när den varit hos dig har jag rätt att ta ut en avgift för värdeminskning.

Om du ser att varan skadats i frakten när den kommer till dig, ber jag dig att direkt påpeka detta för fraktbolaget samt kontakta mig. Ta bilder, både på det skadade paketet innan du öppnar det och på den skadade varan inuti.  

I enlighet med lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (DAL 2005:59) har konsumenten som huvudregel ångerrätt. Avser distansavtalet en vara som tillverkats enligt konsumentens anvisningar eller har en tydlig personlig prägel får konsumenten och näringsidkaren avtala bort ångerrätten.

Ångerrätten gäller inte;

  • Företag.
  • Det skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • För tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

Reklamation

Jag besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle en lagning/måttanpassning ändå vara missad eller felexpedierad när den anländer åtar jag mig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. En lagning/måttanpassning kommer alltid att synas och för varje plagg görs en unik bedömning för att lagningen både ska bli subtil och slitstark (6 mån garanti).

Jag lagar plagg efter det meddelande som du skrivit när du gör beställningen. Du måste alltid kontakta mig för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart till info@studiolaga.se efter att defekten har upptäckts.

Som konsument har du som huvudregel rätt att reklamera en vara i tre år. Felet ska anmälas snarast efter att felet upptäckts. Studio Laga har bevisbördan för felet under garantitiden, därefter övergår bevisbördan på dig som kund att påvisa att felet uppkom till följd av en felaktig tjänst av Studio Laga. Du måste lämna meddelande om att varan är felaktig och hur den är felaktig eller att det föreligger dröjsmål på ett ändamålsenligt sätt. Jag har alltid rätt att laga eller avhjälpa en vara utan att behöva motivera detta.

Eventuella reklamationer ska meddelas till info@studiolaga.se. I meddelandet ska du ange ditt namn, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om jag inte lyckas åtgärda felet återbetalar jag dig för den arbetskostnad jag debiterat i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid godkända reklamationer står jag för frakt. Jag förbehåller mig rätten att neka en reklamation om det visar sig att mitt arbete är korrekt utfört i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer jag riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden,se.

Överlag tas inte ansvar för eventuella förändringar av produkter eller produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Färger och material.

Jag försöker att visa färgerna på varorna så exakt och nära verkligheten som möjligt. Men jag kan inte garantera att färgerna som visas hos oss exakt återger de färger som varorna har i verkligheten eller i ett annat ljus. Hur färger och texturer återges kan påverkas av din dator eller din bildskärms inställningar. Vad gäller material strävar jag efter att vara så säker som möjligt innan jag skriver ut vad en vara är tillverkad av. Ibland kan jag inte veta med säkerhet och då framgår det.

Force Majeure.

Om frakt blir försenad på grund av oförutsedda händelser utanför företagets kontroll, t.ex naturkatastrofer, strejker, krig eller annan påverkan som går under ”Force Majeure” så tar jag inte ansvar för de eventuella konsekvenserna. Men jag kommer oavsett att göra mitt bästa för att bistå med så god hjälp som möjligt i en sådan situation.