Din varukorg är för närvarande tom!
Allmänna villkor
Betalning
Genom att lägga en order hos oss godkänner du de villkor som beskrivs nedan. När du har lagt din order får du ett mail från oss med bekräftelse på ditt köp.
Du måste vara över 18 år eller ha målsmans tillstånd för att handla hos oss. Vi förbehåller oss rätten att neka köp. Har du frågor kontakta oss gärna på info@studiolaga.se
Leverans och frakt för lagningstjänster:
Så här enkelt är det:
1) Lägg din order ihop med ditt namn och telefonnummer.
2) Packa din trasiga men rena vara i en påse och skicka till Studio Laga
3) Lämna påsen till närmaste PostNord ombud
4) Lagade plagg kommer med paket till dig färdiga att använda!
Leveranstid ca 7-10 dagar.
En fraktkostnad (baserad på vikt tillkommer), men ju fler plagg du väljer desto mer prisvärt blir det. Frakten för ett plagg på 1 kg ligger på ca 60 kr. Vi tar inte ut någon extra avgift utöver PostNord kostnader för frakt.
Frakt för varor i webshopen
Vi packar varorna själva och skickar inom Sverige. Varorna packas inom en vecka och leveranstid är cirka 1 vecka. Vi försöker av miljöskäl att samfrakta så mycket som möjligt, därför kan frakttiden variera. Tänk på att helgdagar också kan påverka frakttiden. Du kan alltid hämta dina varor kostnadsfritt på hos Studio Laga i Huskvarna, kontakta oss på: info@studiolaga.se
Ångerrätt
Enligt distansköplagen har du som kund 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan. Vi hoppas så klart att du har tänkt igenom ditt köp noga och att du är medveten om att de saker vi säljer är producerade av återbrukat material, så visst alternativt utseende kan ske. Vill du returnera en vara ber vi dig att meddela oss så fort som möjligt, på info@studiolaga.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor du avser returnera framgå klart och tydligt. För att returnera en vara måste den vara i samma skick som den var när den lämnade oss. Packa sedan varan noggrant i ändamålsenligt emballage. Du som kund står för returfrakten och eventuell försäkring och vi återbetalar dig så snart vi har fått tillbaka varan i samma skick som den var när den lämnade oss. Om vi bedömer att varan har skadats när den varit hos dig har vi rätt att ta ut en avgift för värdeminskning.
Om du ser att varan skadats i frakten när den kommer till dig, ber vi dig att direkt påpeka detta för fraktbolaget samt kontakta oss. Ta bilder, både på det skadade paketet innan du öppnar det och på den skadade varan inuti.
I enlighet med lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (DAL 2005:59) har konsumenten som huvudregel ångerrätt. Avser distansavtalet en vara som tillverkats enligt konsumentens anvisningar eller har en tydlig personlig prägel får konsumenten och näringsidkaren avtala bort ångerrätten.
Ångerrätten gäller inte;
- Företag.
- Det skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
- För tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
Reklamation
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle en lagning/måttanpassning ändå vara missad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. En lagning/måttanpassning kommer alltid att synas och för varje plagg görs en unik bedömning för att lagningen både ska bli subtil och slitstark (6 mån garanti).
Vi lagar plagg efter det meddelande som du skrivit när du gör beställningen. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart till info@studiolaga.se efter att defekten har upptäckts.
Som konsument har du som huvudregel rätt att reklamera en vara i tre år. Felet ska anmälas snarast efter att felet upptäckts. Studio Laga har bevisbördan för felet under garantitiden, därefter övergår bevisbördan på dig som kund att påvisa att felet uppkom till följd av en felaktig tjänst av Studio Laga. Du måste lämna meddelande om att varan är felaktig och hur den är felaktig eller att det föreligger dröjsmål på ett ändamålsenligt sätt. Vi har alltid rätt att laga eller avhjälpa en vara utan att behöva motivera detta.
Eventuella reklamationer ska meddelas till info@studiolaga.se. I meddelandet ska du ange ditt namn, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om vi inte lyckas åtgärda felet återbetalar vi dig för den arbetskostnad vi debiterat i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid godkända reklamationer står vi för frakt. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att vårt arbete är korrekt utfört i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden,se.
Överlag tas inte ansvar för eventuella förändringar av produkter eller produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Färger och material.
Vi försöker att visa färgerna på varorna så exakt och nära verkligheten som möjligt. Men vi kan inte garantera att färgerna som visas hos oss exakt återger de färger som varorna har i verkligheten eller i ett annat ljus. Hur färger och texturer återges kan påverkas av din dator eller din bildskärms inställningar. Vad gäller material strävar vi efter att vara så säkra som möjligt innan vi skriver ut vad en vara är tillverkad av. Ibland kan vi inte veta med säkerhet och då framgår det.
Force Majeure.
Om frakt blir försenad på grund av oförutsedda händelser utanför företagets kontroll, t.ex naturkatastrofer, strejker, krig eller annan påverkan som går under ”Force Majeure” så tar vi inte ansvar för de eventuella konsekvenserna. Men vi kommer oavsett att göra vårt bästa för att bistå med så god hjälp som möjligt i en sådan situation.